سرویس کولر گازی | آموزش نحوه شستشوی پنل داخلی
نوشته شده توسط : مدیر

هرسال با استارت تابستان برای خنک شدن کولر گازی خویش را روشن می کنیم تا از سرمای آن لذت ببریم اما ما می بایست دقت داشته باشیم که کولر گازی ما سوای در حیث به دست آوردن مارک یا این که مملکت آفریننده آن احتیاج به خدمت داراست و در شرایطی‌که اگر‌چه وقت یک‌بار این کار انجام نشود احتیاج به تعمیر پیدا خواهد کرد .

آموزش ذیل برای سرویس کولر گازی تهیه شده

مرحله اول :

قبلی از هر کاری برق کولر گازی خویش را انقطاع کرده تا خطری شما رو تهدید نکند .

 

مرحله دوم :

درین تراز ابتدا بایستی کادر جلویی پنل را بازکرده و فیلترهای آن را خارج کشیده و با به کارگیری از فشار آب پاک بشویید به گونه ای که خاک و گردوغباری روی آن باقی نماند

 شستشویه پنل داخلی

شستن فین‌های یا این که کویل ها مهم ترین نصیب خدمت کولر گازی است , کویلهای کولر گازی وظیفه خنک کردن هوا و تهویه هوا را بر عهده دارا‌هستند .

شما می توانید به‌وسیله یک آب‌پاش ( شیشه‌شور ) کویل ها را کاملاً تر کرده و با یک برس قابل انعطاف یا این که مسواک به‌صورت عمودی روی آنها کشیده تا پرز و گردوخاک آن منزه شود .

شما برای این مورد ها بایستی یک اسپری گاز پاک‌کن تنظیم فرمائید این اسپرها برای نظافت کردن گاز از چربی ساخته‌شده و در تمام مغازه‌ها وجود دارد شما بعداز تنظیم این اسپری میتوانید آن را روی کویل ها بپاشید تا کف نماید و تا ۱ ساعت اذن دهید که‌این چربی‌های عالی شسته شده و قابل انعطاف شود بعداز یک ساعت به‌وسیله شیشه‌شور آب را روی آن اسپری کرده و با یک مسواک و یا این که برسی قابل انعطاف ان را تماما منزه فرمائید

 یاد آوری : خدمت کولر گازی و تعمیر کولر گازی امری به طور کامل تخصصی است لطفا در صورت برخورد با هرگونه مشکلی با کارشناسان ذی‌ربط در این باره تماس حاصل نمایید . 

خدمت و محافظت مطلوب در آستانه فصل گرم به میزان قابل توجهی در کاهش مصرف برق اثر گذار خواهد بود . فیلترها , کویل­ها و پره­های کولر گازی به صورت تر و تمیز نیاز به تعمیر و محافظت دارا‌هستند , تا در حین سالیان بهره­برداری مؤثرتر و کارآمدتر کار نمایند . چنانچه نگهداری­ و تعمیر مورد دقت قرار نگیرد می­توان با اطمینان اظهار کرد سعی کولر گازی مبتلا یک افت و کاهش مداوم خواهد شد و این در معنای ارتقا مصرف انرژی به­طور پیوسته خواهد بود . در کنار رعایت موردها تحت , شاید شما به یک تعمیرکار حرفه­ای برای تعمیر و نگهدرای احتیاج داشته باشید .

· فیلترهای کولر گازی

فیلترها مهم ترین بخش در تعمیر و محافظت کولر گازی میباشند که در شرایطی که بطور تر و تمیز ردوبدل یا این که منزه شوند کارکرد کارامد کولر را تضمین می­نماید . . فیلترهای آلوده و کثیف و مسدود شده بازدارنده از گردش نرمال هوا می­شوند و به صورت قابل ملاحظه­ای بهره­وری سیستم را کاهش می­دهند . با بسته شدن جریان ارگانیک هوا , هوایی که از در میان غربال می­گذرد شاید آلودگی و کثیفی­ها را به صورت بدون واسطه به کویل اواپراتور منتقل نماید و جذب گرمای کویل را مختل و تضعیف می­نماید . با منزه نگه داشتن غربال می­توان مصرف انرژی کولر گازی را از 5 % تا 15 % کاهش اعطا کرد .

برای کولرهای گازی مرکزی , فیلترها معمولاً در زمان داکت­های برگشتی قرار دارا هستند . به­طور کلی جای غربال در دیواره­های سقف یا این که در درون خودِ کولر گازی قراردارد . غربال کولرهای گازی پنجره­ای در نصیب جلوی کانال اواپراتور که در درون اتاقک جای دارد نصب شده‌است . برخی از گونه های فیلترها قابل به کارگیری دوباره میباشند ولی سایر فیلترها می بایست حتماً ردوبدل شوند . فیلترها در گونه های و اقسام و بازده­های متفاوت جان دار می باشند . فیلترهای سیستم کولر گازی خویش را هر 15 روز یا این که یک ماه در طور فصل خنک سازی پاک و یا این که ردوبدل نمائید .

· کویل­های کولر گازی

در طور ماه­های بهره­برداری کویل اواپراتور و کویل کندانسور کثیفی­ها را عده می­کنند . هر چند که وجود یک غربال منزه بازدارنده از این می­شود که کویل اواپراتور به‌سرعت آلوده شود البته در زمان زمان کویل اواپراتور به­تدریج کثیفی­ها را عده می­کند . کثیفی­ها گردش هوا را کاهش می­دهد و کویل­ها را عایق می­کند , در سود بضاعت آن را در جذب گرما ­کاهش می­دهد . برای رفع این ایراد , کویل اواپراتور خویش را هر سال ارزیابی فرمائید و هر زمان که اضطراری است آن را منزه نمائید .

در‌حالتی که محیط مملو از گرد و خاک یا این که شاخ و برگ درختان نزدیک کویل­های کندانسور بیرونی باشند , این کویل­ها هم می­توانند فراوان آلوده شوند . شما می­توانید به سادگی کویل کندانسور را مشاهده کنید و در صورتی‌که کثیفی روی پره­های آن انباشته شده شده‌است حتما آن را پاک نمائید . شما بایستی منابع کثیفی را از کولر به دور فرمائید و از تجمع آشغال­ در نزدیکی آن خودداری نمائید . هواکش , برگهای در درحال حاضر ریزش و اتومبیل چمن­زنی منابع ساخت کثیفی می باشند . نواحی اطراف کویل را منزه نمائید , مثلاً بدور کردن شاخ و برگ به مقدار 60 سانتی­متر از اطراف کولر سبب ساز می­شود تا جریان هوای اطراف کندانسور به مقدار کافی و به­صورت مطلوب باشد .

· پره­های کویل

پره­های آلومینیومی روی کویل اواپراتور و کویل کندانسور به سادگی خم می­شوند و می­توانند گردش هوا از روش کویل را مسدود نمایند . بیشتر فروشان کولر تجهیزی به اسم « برس پره» موجود هست که با به کار گیری از آن می­توان پره­ها را به وضعیت کلیدی خویش بازگرداند .

· کانال­های مسدود شده

گاهاً یک سیم کلفت را از کانال­های گذر آب عبور دهید . کانال­های مسدود شده بازدارنده از این می­شوند که رطوبت کولر گازی کاهش یابد و سبب ساز می­شود که رطوبت مازاد ساخت شود که‌این رطوبت باعث به تغییر تحول رنگ دیوارها یا این که فرش می­شود .

· حتی­المقدور کارایی گردد در اولِ هر فصل گرم نسبت به پاک کردن کندانسور و حذف گرد و غبار آن مبادرت گردد . این کار می­تواند 20 درصد در ارتقا بازده کولر مؤثر باشد .





:: برچسب‌ها: سرویس کولر , انواع کولر , شستشوی پنل ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 اسفند 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: